تکنولوژی WebGL

۱۷ دیدگاه HTML5 , javaScript , WebGL چهارشنبه, ۲۷م فروردین , ۱۳۹۳ 7068 بازدید

WebGL به زبان ساده، تکنولوژی‌ برای کشیدن، به نمایش در آرودن و تعامل سطح بالا و پیشرفته با گرافیک سه‌بعدی کامپیوتری از طریق مرورگرهای وب است. پیش از این، گرافیک سه‌­بعدی تنها محدود به کامپیوترهای سطح بالا و قوی یا کنسول‌­های بازی بود و نیاز به برنامه‌­نویسی پیچیده‌ای داشت. اما امروزه با پیشرفته‌تر شدن کامپیوتر‌های شخصی و web browser ها، نمایش گرافیک سه‌بعدی از طریق تکنولوژی‌های مدرن و شناخته‌شده‌ی وب، امکان‌پذیر شده است.

WebGL

تکنولوژی WebGL

زنگ سی شارپ – قسمت پنجاه (قسمت پایانی)

۲۲ دیدگاه سی شارپ سه شنبه, ۲۷م اسفند , ۱۳۹۲ 14191 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت پنجاه

استفاده از Method Group Conversion

از نسخه‌ی ۲، یک ویژگی به سی‌شارپ اضافه شد که به‌شکل قابل توجهی اختصاص‌دهی method‌ به delegate را ساده می‌کرد. این ویژگی method group conversion نام دارد و به شما اجازه می‌دهد تا به سادگی، نام یک متد را به delegate اختصاص دهید بدون این‌که نیاز داشته باشید از کلمه‌ی کلیدی new استفاده کنید یا constructor‌ مربوط به delegate را فراخوانی کنید.

زنگ سی شارپ – قسمت پنجاه (قسمت پایانی)

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و نهم

۱۰ دیدگاه سی شارپ چهارشنبه, ۳۰م بهمن , ۱۳۹۲ 5924 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت چهل و نهم

Catch کردن exception کلاس‌های مشتق شده

هنگام گرفتن exception type هایی که شامل base و derived class هستند، باید به چیدمان و نحوه‌ی قرار گرفتن دنباله‌ی catch ها دقت کنید زیرا یک catch برای یک base class با تمام کلاس‌های مشتق شده از آن، تطابق دارد. برای مثال، به‌دلیل این‌که کلاس Exception، کلاس والد تمام exception های دیگر است، گرفتن آن موجب گرفتن تمام exception های موجود می‌شود. البته (همان‌طور که قبلاً توضیح داده شد) استفاده از catch بدون مشخص کردن exception type، یک راه دیگر (و خواناتر) برای گرفتن تمامی exception ها است. با این حال، باید دقت کنید که گرفتن derived class exceptions (مخصوصاً) هنگامی‌که exception های خودتان را می‌سازید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و نهم

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و هشتم

۱۵ دیدگاه سی شارپ سه شنبه, ۱۰م دی , ۱۳۹۲ 6791 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت چهل و هفتم

نگاهی دقیق‌تر به Exception Class

تا به این‌جا، ما exception ها را می‌گرفتیم اما هیچ‌کاری با شیء exception نمی‌کردیم. همان‌طور که پیش‌تر توضیح داده شد، قسمت catch به شما اجازه می‌دهد تا exception type و variable را مشخص کنید. Variable شامل یک reference متصل به exception object است. از آن‌جایی که تمامی exception ها از Exception Class ارث‌بری کرده‌اند، همه‌ی آن‌ها به اعضای Exception Class دسترسی دارند. در این‌جا با تعدادی از مفیدترین اعضای Exception Class آشنا خواهید شد.

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و هشتم

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و هفتم

۱۲ دیدگاه سی شارپ دوشنبه, ۲۵م آذر , ۱۳۹۲ 6363 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت چهل و ششم

گرفتن تمام exception ها

بعضی وقت‌ها، ممکن است بخواهید تمام exception ها را بدون در نظر گرفتن نوع آن‌ها، بگیرید. برای انجام این‌کار، یک مدل catch مشخص می‌کنید که exception type و exception variable ندارد.

فرم کلی آن به‌شکل زیر است:

catch {
    // handle exceptions
}

خط کد بالا باعث به‌وجود آمدن یک catch all exception handler می‌شود و تضمین می‌کند که تمامی exception های به‌وجود آمده گرفته شوند.

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و هفتم

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و ششم

۵ دیدگاه سی شارپ دوشنبه, ۱۸م آذر , ۱۳۹۲ 6385 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت چهل و ششم

در قسمت‌های قبل با یکی از مهم‌ترین بخش‌های سی‌شارپ، interface، آشنا شدید. در این قسمت به مبحث بسیار مهم exception handling که یک سیستم خطاگیری بسیار قدرتمند در سی‌شارپ است، می‌پردازیم.

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و ششم

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و پنجم

۱۵ دیدگاه سی شارپ چهارشنبه, ۱۳م آذر , ۱۳۹۲ 8385 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت چهل و پنجم

بین Interface و Abstract Class کدام‌یک را انتخاب کنیم؟

یکی از قسمت‌های مهم برنامه‌نویسی سی‌شارپ دانستن این موضوع است، هنگامی‌که قصد دارید قابلیت‌های یک کلاس را شرح دهید، چه زمانی از interface و چه زمانی از abstract class باید استفاده کنید درحالی‌که قسمت اجرایی ندارید. قانون کلی بدین صورت است که هرگاه بخواهید مفهوم کلی را شرح دهید و فقط به انجام شدن کارها تاکید داشته باشید و در واقع چگونه‌گی انجام شدن آن برای شما اهمیت نداشته باشد، باید از interface استفاده کنید. اگر نیاز دارید که بعضی از جزئیات اجرا شدن را از قبل وارد کنید، آن‌گاه باید abstract class را مورد استفاده قرار دهید.

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و پنجم

زنگ سی شارپ – قسمت چهل و چهارم

۷ دیدگاه سی شارپ شنبه, ۹م آذر , ۱۳۹۲ 6525 بازدید

زنگ سی‌شارپ - قسمت چهل و چهارم

استفاده از reference variable های interface

شما در سی‌شارپ می‌توانید یک reference variable از interface تعریف کنید. به عبارت دیگر، در سی‌شارپ می‌توانید interface reference variable بسازید. این‌چنین متغیری می‌تواند به هر شیء‌ای که interface اش را اجرا می‌کند، رجوع کند. هنگامی‌که متد یک شیء را از طریق interface reference صدا می‌زنید، آن نسخه از متد که شیء مربوط به آن، interface را اجرا کرده است، اجرا می‌شود. این پروسه شبیه به استفاده از base class reference برای دسترسی به شیء derived class است (که در قسمت‌های قبلی با آن آشنا شدید).
زنگ سی شارپ – قسمت چهل و چهارم



کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت وب تارگت محفوظ است ©2014 webtarget.ir

استفاده از مطالب وب سایت در سایر وب سایت‌ها و نشریات چاپی با ذکر منبع آزاد است.